Реклама на сайті «Вість»

Пенсіонерів у маршрутки пустили, а туалети для водіїв на кінцевих зупинках не зробили

| Місто

З 1 квітня чернігівські пенсіонери та пенсіонери з інших громад їздять у міських маршрутках безплатно…

— Безплатно вже сьогодні? Можна заходити? — заглядає в салон маршрутного автобуса на Масанах 1 квітня 68-річна Ганна АНДРІЄНКО, пенсіонерка. — Отаке пенсійне посвідчення підходить?

— Так, проходьте. Давайте допоможу завалідувати картку. Прикладайте ось сюди, — показує на валідатор Тамара КОНДРАТЕНКО, кондукторка на маршруті №20.

Ганна Олексіївна дістає з кишені транспортну картку. Прикладає. На екрані з’являється зелена стрілка. Їхати дозволено:). З 1 квітня чернігівські пенсіонери та пенсіонери з інших громад  їздять у міських маршрутках  безплатно. Таке розпорядження 28 березня підписав Дмитро Брижинський, начальник Чернігівської міської військової адміністрації. Кошти на компенсацію перевізникам виділять з міського бюджету. Раніше пенсіонери безплатно їздили тільки в тролейбусах.

Нововведення стосується не тільки пенсіонерів. Право на маршрутки отримали всі пільговики (докладний перелік ми друкували в минулому номері, він є також на сайті Чернігівської МВА).

— Їду на Центральний ринок. Хочу купити кишок для домашньої ковбаси. У нас на районі кишки не продають. Тільки якщо м’ясо купуєш, — пояснює Ганна Андрієнко. — Спілкуюся на зупинках з пенсіонерами. Усі одноголосно впевнені, що таку подачку зробили під вибори. Щоб зробити щось хороше для пенсіонерів.

— Не повірила спочатку про безплатний проїзд в автобусах. Думала, то над пенсіонерами жартують до 1 квітня. Аж ні, — їде на маршруті №29 65-річна Світлана ВОВК, пенсіонерка. — Сподіваюся, зробили на постійній основі. Літнім людям з трьома тисячами пенсії важко. Минулого тижня чотири рази в поліклініку тільки їздила. Тролейбус доки дочекаєшся.

Тамара Кондратенко  каже, від початку зміни в її автобусі проїхало з десяток пенсіонерів. Не створили проблеми тим, хто їхав на роботу.

— Можливо, не всі ще знають. Можливо, погода така, усіх розігнала. Ллє дощ, — каже кондукторка. — Розпочнеться дачний сезон, охочих побільшає. Наш маршрут популярний серед пенсіонерів — «Залізничний вокзал – Масани».

Якщо маєте пільгу на проїзд, при вході в салон посвідчення треба показати водієві чи кондуктору. Та не у всіх автобусах залишилися кондуктори.

— Про пенсіонерів подумали, а от про нас — ні, — печалиться Тамара Кондратенко. — Для тролейбусників облаштували на кінцевих зупинках туалети, мініїдальні. А для нас і водіїв маршруток нічого немає.

О 5.15 їде перший рейс «двадцятки» з Масанів і останній о 22.15 з вокзалу. Плюс дорога на роботу і додому. На ногах кондуктор 15-17 годин. Жодного туалету на кінцевій не поставили. Бігаєш і шукаєш кущики, де потребу справити. Або терпи.

— Пенсіонери  звикли їздити з комфортом у тролейбусі й будуть там далі їздити, — розмірковує Олег ТКАЧЕНКО, водій на маршруті №20. — У салоні погано працює валідатор. Напередодні перекодовували, щоб приймав не тільки банківські й транспортні картки, а й пенсійні. Три пенсіонери в мене пікнули карткою, у двох не вийшло. Передзвонив у транспортну компанію, сказали все відремонтують.

Для нас, водіїв, головне, щоб пенсіонери не заважали людям на роботу добиратися. А потім нехай їздять, хоч цілий день:). Нам все одно, кого і скільки возити.

— Ініціатива непогана, однак я проти. Пенсіонери мають платити в автобусах, — впевнена 63-річна Надія МАРЧЕНКО, пенсіонерка. Їде на маршруті №37. — Або для непрацюючих пенсіонерів треба зробити ліміт на поїздки. Наприклад, 20 на місяць. Тролейбуси їздять і так непогано. Як на мене, краще б школярам зробили безплатний проїзд. Щоб підтримати молоді сім’ї.

 

Ольга САМСОНЕНКО. Фото авторки

Ця стаття/матеріал стала можливою за підтримки програми “Голоси України”, яка є частиною Ініціативи Ганни Арендт і реалізується Лабораторією журналістики суспільного інтересу спільно з Європейським центром свободи преси та медіа і фінансується Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини. Програма не впливає на редакційну політику, а даний матеріал містить виключно погляди та інформацію, отриману редакцією.

Архіви записів

  • Жовтень 2025
  • Вересень 2025
  • Серпень 2025
  • Липень 2025
  • Червень 2025
  • Травень 2025
  • Квітень 2025
  • Березень 2025
  • Лютий 2025
  • Січень 2025
  • Грудень 2024
  • Листопад 2024
  • Жовтень 2024
  • Вересень 2024
  • Серпень 2024
  • Липень 2024
  • Червень 2024
  • Травень 2024
  • Квітень 2024
  • Березень 2024
  • Лютий 2024
  • Січень 2024
  • Грудень 2023
  • Листопад 2023
  • Жовтень 2023
  • Вересень 2023
  • Серпень 2023
  • Липень 2023
  • Червень 2023
  • Травень 2023
  • Квітень 2023
  • Березень 2023
  • Лютий 2023
  • Січень 2023
  • Грудень 2022
  • Листопад 2022
  • Жовтень 2022
  • Вересень 2022
  • Серпень 2022
  • Липень 2022
  • Червень 2022
  • Травень 2022
  • Лютий 2022
  • Січень 2022
  • Грудень 2021
  • Листопад 2021
  • Жовтень 2021
  • Вересень 2021
  • Серпень 2021
  • Липень 2021
  • Червень 2021
  • Травень 2021
  • Квітень 2021
  • Березень 2021
  • Лютий 2021
  • Січень 2021
  • Грудень 2020
  • Листопад 2020
  • Жовтень 2020
  • Вересень 2020
  • Серпень 2020
  • Липень 2020
  • Червень 2020
  • Травень 2020
  • Квітень 2020
  • Березень 2020
  • Лютий 2020
  • Січень 2020
  • Квітень 2019
  • Березень 2019
  • Травень 2018
  • Квітень 2018
  • Березень 2018
  • Березень 2017
  • Квітень 2016
  • Травень 2015
  • Квітень 2015
  • Травень 2014
  • Червень 2013
  • Квітень 2013
  • Березень 2013
  • Серпень 2012
  • Квітень 2012
  • Серпень 2011
  • Липень 2011
  • Червень 2011
  • Квітень 2011
  • Листопад 2010
  • Жовтень 2006