ЧЕРНІГІВ РОЗПРОЩАВСЯ З “КОНСЕРВНИМИ БАНКАМИ”. МІСТОМ ПОЇХАЛИ НОВІ АВТОБУСИ

13.07.2023 | Місто

На автобусні маршрути з 10 липня виїхала фактично сотня автобусів чотирьох перевізників. Усі середньої та великої місткості, 75 відсотків з них — низькопідлогові, а половина — щойно із заводу. В умовах війни в Чернігові не відійшли від курсу транспортної реформи, ухваленого ще до «24 лютого». Так,  з міста зникли «консервні банки» і поїхали машини, що відповідають сучасним стандартам та забезпечують комфортне перевезення людей.

Оновлення автопарку

Усі автобусні маршрути в Чернігові обслуговуватимуть четверо перевізників, згідно проведеного конкурсу. Щодня в місті працюватиме 99 автобусів: 75 з них низькопідлогові, 44 — 2022/2023 рр. виробництва. Напередодні запуску нової транспортної мережі Олександр ЛОМАКО, в. о. міського голови, відвідав автопарк одного з підприємств, що надає послуги громадських перевезень. Воно придбало найбільшу кількість нових машин — 30 низькопідлогових автобусів виробництва «Чернігівського автозаводу» (а це ще й розвиток міста, робочі місця і податки!).

— Стимулювати приватних перевізників оновити автобуси — так працює реформа громадських перевезень у нашому місті, розробка якої була управлінським рішенням міського голови Владислава Атрошенка. Місто компенсує перевізникам кошти з розрахунку за кілометр, якщо вони виконують умови — у них курсує низькопідлоговий транспорт, який вчасно (за розробленим графіком) приїздить на зупинку. Бізнес отримав гарантії, що це справа, в яку можна інвестувати, а пасажири — комфортну послугу. Крім того, компенсація за кілометр, а не людину, прибрала такі поняття, як невигідний маршрут чи невигідний час. Головне — працювати за графіком та згідно з маршрутом, — пояснює суть реформування   Олександр Ломако.

Крім того, така доплата з міського бюджету дозволяє не підвищувати вартість проїзду при зростанні складових тарифу.

 

Нова транспортна мережа

Рік після завершення активних бойових дій у місті працювала тимчасова автобусна мережа, поступово розширюючись. З 10 липня функціонує вже постійна. Більшість маршрутів не змінилась, натомість додався новий — № 33 «Зарічне — Новоселівка», який з’єднав два віддалених мікрорайони міста та центральні проспекти.

До всіх перевізників, які працюють, однакові умови: використовувати тільки машини середньої та великої місткості, обладнані засобами GPS-моніторингу, що дозволить пасажирам відслідковувати їх рух; 50 відсотків усіх машин на маршруті мають бути низькопідлоговими; можливість безготівкої оплати за проїзд; прибуття чітко за розробленим графіком (для отримання компенсації з міського бюджету виконання цієї умови має бути на рівні не меншому 94 відсотків).

— Чернігівські маршрутки, у народі «консервні банки», нарешті можна сміливо називати вже дійсно міськими автобусами. Без перебільшень можна сказати, що сьогодні в Чернігові найякісніший громадський транспорт в Україні, — говорить в. о. міського голови Олександр Ломако про реформування сфери громадських перевезень.

 

Електронний квиток

 Як у тролейбусах, так і автобусах, сьогодні чернігівці можуть скористатися безготівковим розрахунком за проїзд. До кінця ж липня у всіх машинах ще й встановлять стаціонарні валідатори. Це додаткова зручність — можливість сплачувати самостійно, не чекаючи кондуктора.

 

Безоплатна пересадка

 З липня минулого року в тролейбусах з’явилася опція безоплатної пересадки. Вона діє впродовж 30 хвилин і за умови сплати за поїздку транспортною карткою. Зараз триває робота і над тим, аби така опція стала доступною для пасажирів автобусів.

 

Чому ж тоді містом досі курсують «Рути»?

Ці машини працюють на приміських маршрутах №160 та №135, договір з якими укладав профільний департамент ОВА. Перевізники, які використовують машини малої місткості «Рути» (від яких у Чернігові відмовилися), курсуючи через усе місто, зупиняються на міських зупинках, забирають пасажирів та ще вдаються до демпінгування ціни на квиток. Тобто працюють, порушуючи чинне законодавство. Це питання підняли 11 липня під час загальноміської наради в мерії. В. о. міського голови Олександр Ломако дав доручення підготувати листи та адресувати  профільному департаменту Чернігівської ОВА, а також силовим структурам, які мають відреагувати на порушення перевізниками чинного законодавства в сфері громадських перевезень.

— Маючи на лінії тільки «Рути», а там зовсім інші економічні затрати, ставлять вартість квитка 10 грн, тобто на дві гривні менше, ніж міські перевізники. Також намагаються їздити наввипередки і забирати пасажирів. При цьому псують враження від громадського транспорту. Ми робили все можливе, щоб такого транспорту в нас не було. А от ці приміські, на які ми не можемо вплинути, таким займаються. Я звертаюся публічно до керівництва відповідного департаменту ОДА і до перевізника — припиніть займатися цим, це шкодить місту, це античернігівська діяльність, — говорить Ломако.

Олександр Ломако, в. о. мера Чернігова