«АВТОСТРАДА» МАЙЖЕ МОНОПОЛІЗУВАЛА ВИКОНАННЯ ІНФРАСТРУКТУРНОГО БУДІВНИЦТВА

4.08.2023 | Точка зору
«Автострада» зосередила більшість контрактів на виконання інфраструктурного будівництва
Будівельна компанія «Автострада», яка за результатами 2021 року займала лише четверте місце за обсягами, в 2022 році стала першою, а 2023 році майже монополізувала ринок. Про це повідомляє УНН.
Сприяла цьому постанова Кабміну №1178. Вона дозволила безтендерні процедури, створивши можливість укладення прямих договорів із завищеними цінами і необмеженими можливостями їх пролонгації. А також постанова №593, згідно з якою у восьми міністерствах і у голів дванадцяти облдержадміністрацій з’являться заступники з питань відновлення. Вона централізує керівний та фінансовий ресурс в руках віце-прем’єра з інфраструктурного відновлення, котрий призначає всіх цих заступників.
В матеріалі зазначається, що монополізація інфраструктурного будівництва несе значні корупційні ризики. НАБУ та НАЗК виступити із публічними закликами про необхідність її глибокої корекції. США відкрили гарячу лінію для повідомлень про корупцію в Україні, пропонуючи повідомляти про такі випадки Генеральному інспектору США. З метою реагування на корупцію Держдепартамент США планує збільшити штат посольства в Україні. З метою реагування на корупцію в Україна Держдепартамент США планує збільшити штат посольства в Україні.
За даними свіжого соцопитування КМІС, 89% мешканців України назвали корупцію найсерйознішою проблемою після початку повномасштабної війни.
Як повідомляє портал Dozorro.org, протягом минулого року підрозділи Укравтодору (САДи) розмістили в Prozorro 855 закупівель із очікуваною вартістю 64 млрд грн. Із них після початку повномасштабної війни — 531 закупівля на 23 млрд грн. Для 63% завершених закупівель САДів, які видно на Prozorro, контракти підписали напряму. При цьому не для всіх із них завантажили договір — подекуди є тільки звіт, що таку закупівлю провели.
У 2023 на ремонт доріг має піти 58,87 млрд грн.
Три роки тому близько 90% схвалювали державні інвестиції у розвиток інфраструктури. Більше 60% підтримували президентську програму «Велике будівництво», і позитивна оцінка програми зберіглася надалі. Тоді в інфраструктурному будівництві брали участь багато будівельних компаній. Робота відбувалась швидко та рівномірно по всій країні, а конкуренція стримувала вартість робіт.
Микола Свириденко, за повідомленнями інформагенцій.
Фото з Інтернету