Каналізаційний колектор на Шерстянці ремонтуватимуть методом горизонтального буріння. Такий підхід застосують уперше
Головна » Перехрестя » Каналізаційний колектор на Шерстянці ремонтуватимуть методом горизонтального буріння. Такий підхід застосують уперше
14.11.2024 | Перехрестя
З 4 листопада КП «Чернігівводоканал» планує розпочати ремонтні роботи на ділянці каналізаційного колектора на вулиці Текстильників (мікрорайон Шерстянка). Аварія, порив труби, сталася місяць тому. Тоді працівники водоканалу,
40 чоловік, працювали три доби. Водопостачання відновили. Але проблема залишилась. Треба міняти пошкоджені труби колектора.
У водоканалі розглядали кілька варіантів, як це зробити ефективно і з найменшими затратами:
1. Відкритий метод — розкопувати і міняти.
2. Санація (труба в трубу).
3. Метод горизонтального буріння.
— Вирішили, що застосуємо третій варіант — горизонтальне буріння, — пояснює Микита ПОНОМАРЕНКО, заступник головного інженера КП «Чернігівводоканал». — Відкритий метод не підходить. Вирити глибокий котлован не вийде. Глибина, на якій залягає колектор, від чотирьох до восьми метрів. Є ділянки, де глибина і 12 метрів. А поряд забудова, багатоквартирні будинки.
Крім того, над каналізаційним колектором маневрова колія залізної дороги, що працює.
Шерстянка. Під цією залізничною колією треба прокласти трубу каналізаційного колектора
Санацію також не варто застосовувати. Бо цим методом зменшимо діаметр труби. Так що чекаємо рішення від «Укрзалізниці». Дозвіл на горизонтальне буріння під коліями.
— Хто буде проводити роботи?
— Підрядники — ТОВ «АВТО-М». Із Запоріжжя. Вони вже допомагали нам з ремонтними роботами колектора на Масанах (див. «Весть» від 16 травня «Каналізаційний колектор на Масанах відремонтували. За допомогою рукава та гірлянди, тобто способом безтраншейної санації». — Авт.). Вартість ремонтних робіт на Шерстянці — 17 мільйонів 176 тисяч гривень.
Реконструкція буде від колодязя до колодязя. Це 87 метрів. Там повністю пошкоджена труба, її треба замінити на нову.
— Як відбувається процес горизонтального буріння?
— З одного боку ставимо бурову установку. Бур заглиблюється в землю. Проходить через стару, пошкоджену трубу. З іншого боку копаємо приямок, через нього запускаємо у вже пробурену свердловину нову трубу.
Вона буде пластикова, зварна. Чотири- шестиметровими секціями. Зварюємо спеціальним зварювальним апаратом на стиках і виходить цільна. Кінці зачищаємо, щоб були ідеально гладкі. Знежирюємо. Нагріваємо. З’єднуємо розплавлений пластик.
Знайти матеріали, поліетиленову трубу потрібного діаметра в такі короткі строки доволі проблематично. Але підрядникам вдалося.
Під залізничними коліями буде металевий футляр. Це захисна труба більшого діаметра, а всередині буде основна труба колектора. Діаметр футляра — метр 20 сантиметрів. Такого розміру потрібно бурити свердловину.
Минулого тижня почали завозити матеріали. Труби для футляра. Зараз виготовляють бетонні основи для монтажу колодязів. Повинні привезти шпунтові огорожі для підтримки під час розкопок. Щоб земля не валилася. На ремонт потрібно понад місяць. Якщо не трапиться ускладнень і дозволять погодні умови.
— Раніше проводили ремонт подібним методом у Чернігові?
— Наше підприємство — ще ні. У місті ремонт подібним методом бачив. Але його застосовували для труб маленького діаметра. Переважно для прокладання кабелю.
* * *
Загальна довжина каналізаційного колектора від мікрорайону ЗАЗ до Шерстянки близько восьми кілометрів. І кожен кілометр потребує реконструкції. Провали виникають часто, труба дуже стара.