«Тепер у вас тут маленькі Карпати». Американська установка на Шерстянці бурить міні-метрополітен. Навколо гори землі
18 грудня на Шерстянці в Чернігові запрацювала бурова установка Vermer. З її допомогою під залізничною колією буритимуть отвір для нової каналізаційної труби. Колектор на цій ділянці обвалився 4 жовтня.
Працівники комунального підприємства «Чернігівводоканал» тимчасово закрили аварійну ділянку. Щоб місто не залишилося без води.
На допомогу прийшли підрядники — ТОВ «АВТО-М» з Запоріжжя. Треба замінити 150 метрів колектора. Встановити нові колодязі. Орієнтовна вартість робіт — близько 17, 5 мільйонів гривень.
Складність ще й у тому, що каналізаційна труба проходить під залізницею. У підрядників є бурове обладнання, що бурить горизонтально, під землею. Саме цей спосіб найефективніший тут («Весть» писала, як обирали спосіб буріння, у попередніх номерах).
З 12 листопада почали підготовчі роботи. Завозили обладнання, рили траншеї під колодязі. Бурову установку привезли минулого тижня.
— Сьогодні ще підвозять залишки труб, — контролює процеси Микола СИНЯВСЬКИЙ, виконроб ТОВ «АВТО-М», 18 грудня зранку. — Викопали три так звані приямки під колодязі, котловани, — уточнює. — Один колодязь змонтували. З нього буде йти нова труба через другий і до третього колодязя. Вони вже фактично змонтовані.
— Гучно було на Шерстянці, коли били палі під колодязі?
— Трошки. Працюємо вдень. На об’єкт виходимо о пів на восьму ранку. Доки вся техніка прогріється. Починаємо після восьмої. Щоб не заважати жителям з сусідніх будинків.
Буровою установкою під землею вже пробили сто метрів. Сьогодні буримо під колією. Щоб зайшла металева гільза. На неї й буде основне навантаження. Бо по ній катаються вагони.
Біля першого колодязя лежать металеві гирі, ними установка бурить під землею. Та інше спорядження: розширювачі, бурові груші. Різних калібрів під різний вид грунту. Ще є «зуби». Вигризають, створюють канал. Затягується труба. Труби довжиною 12 метрів.
Оце бентоніт, — пояснює виконроб, що за суміш лежить у білих мішках. — Тонн шість точно є. Це спеціальний розчин, що подають під час буріння. Укріплює стінки і не дає просідати грунту.
Є дві змішувальні установки. Суху суміш засипаємо в бункер. Змішується з водою. І виходить однорідна маса. Розчин надходить до бурової установки. Суміш розбризкується під час буріння, — веде, показує. Техніка американського виробництва, коштує мільйони доларів. Працює на дизелі. — Трішки торохтить, коли бурить. Віддає мінімальну вібрацію.
Є місце для оператора, він керує процесом, дивлячись на монітор. Другий оператор пильнує біля котловану. Є радіозв’язок. Маячок, що бачить глибину, градус. Може повертати грушу під землею. І виходить на точку, що задана.
— Які складнощі були під час виконання роботи?
— Дрібниці. Щільні грунти. Довше били палі. Але ж забили, — сміється. — Товщина труби 55 міліметрів. Є технологія спаювання (склейка швів). Стики нагріваються, коли плавляться торці, їх зводять. Довгий процес. Два стики в день — максимум, що зможемо зробити.
Біля залізничної колії гори землі. Микола Синявський жартує: «Тепер у вас тут маленькі Карпати». Котлован другого колодязя глибиною майже вісім метрів. Олексій Чіжиков зварює шви труби, що проляже під залізницею. Поряд екскаватор.
На ньому змонтований шламовий насос (призначений для перекачування рідин з підвищеним вмістом твердих домішок). Буровий розчин викидає в сусідні котловани. Для відстою.
Під коліями встановлена металева бурилка.
— Підготувалися. Ця штука крутиться, заходить у землю, робить канал. Діаметр труби — 1,2 метра. Мініметрополітен,— жартує виконроб. — Стару каналізаційну трубу поки не чіпаємо, не засипаємо. Бо по ній проходять стоки.
— Коли плануєте закінчити роботи?
— До нового року. 25-27 грудня маємо затягнути під землю нову магістраль. Простими словами, підведемо трубу до всіх колодязів.
Після нового року будуть так звані переврізки. Нові труби вріжемо в діючий колектор. А ще ж ці Карпати треба повернути на місце, — має на увазі, що гори землі треба прибрати, закидати котловани. — За січень плануємо все зробити. Довго гуляти не будемо. На об’єкті зараз сім працівників. Трьох ще чекаємо.
Юлія СЕМЕНЕЦЬ.
Фото авторки
Пошук по сайту
Категорії
- Місто (719)
- Війна (248)
- Перехрестя (178)
- Політика (90)
- Кримінал (86)
- Здоров'я (73)
- Заєдісь! (58)
- Довоєнне (45)
- Весілля (29)
- Проєкт «Допоможи випускнику потрапити на шкільний бал» (29)
- Будмайданчик (26)
- Земля (21)
- Про простих (16)
- Промка (15)
- Чорна скринька (13)
- Життя (10)
- Жіноча рада (9)
- Акція (8)
- Про складних (8)
- Кіно (8)
- Ковід (8)
- Розгрузись (7)
- Новини (2)
- Точка зору (1)