Штрафи за проїзд платимо Ользі Корнієць, ФОП

15.11.2023 | Місто

—  Хто з готівкою, підходьте до водія. Картки прикладайте до валідатора,  — кричить у маршрутці 28-річний Ігор КАРПУСЬ. Сім років він працював кондуктором. З  листопада — помічник водія на міському маршруті №24А «Вокзал — Завод «ЧеЗаРа». Різниця в тому, що кондуктор ходить салоном і збирає по 12 гривень за проїзд. Помічник водія сидить біля водія, чекає пасажирів, які хочуть розрахуватися готівкою або карткою.

— Цей валідатор тепер прив’язаний до автобуса, — пояснює Ігор Карпусь. У нього в руках пристрій, як на касі в супермаркеті. —  Зробили таким чином, що він постійно живиться від автобуса. Якщо виймаєш шнур, вимикається, салоном не походиш, — показує на дріт довжиною не більше метра. — Це для того, щоб привчати людей самостійно вносити оплату.

Ігор — на передньому сидінні, а я йду роздивлятися валідатор, прикріплений до стійки в задній частині салону. Взагалі в автобусі скільки дверей, стільки і валідаторів. Якщо троє дверей, три пристрої. Валідатор — це такий прямокутний екранчик.  Прикладаю звичайну банківську картку. Валідатор пищит, сигналізує, що забрав 12 гривень. Мені на «Приват24» приходить підтвердження. Швидко, сучасно, наче у Варшаві.

Є ще транспортні картки. Їх прикладають так само. Кондукторів перевізники звільняють. Ясна річ, вони невдоволені. Водії теж ще не звикли,  критикують нову систему.

— Якщо зовсім приберуть кондукторів, я першим звільнюся. Коли влаштовувався на роботу в травні минулого року, у мене була єдина умова — працювати з кондуктором, — каже 56-річний Юрій ФІЛОН, водій  автобусного маршруту №24А. Працює на автобусах понад 18 років. — От як мені в час пік зимою одночасно їхати, готівку брати, ще й квитки відривати? Автобуси нові довгі, пасажирів багато.

Поки є робота у 38-річної Віти ПАНКОВОЇ, кондукторки маршруту №21 «Автозавод – магазин Олександрівка».

— Автобуси на троє дверей. Як пасажирам через валідатор оплатити квиток в час пік? Лізти по головах? Тому багато хто і не платить. Чекають кондуктора або їздять «зайцями». На маршруті №33 прибрали спочатку кондукторів. Доплатили водіям за їх роботу. Ті зрозуміли, що не можуть їхати за графіком і видавати квитки. Повернули назад.

— Скільки вже ви видали квитків за сьогодні? — запитую 13 листопада о 15.00.

— 377 людей. Зміна почалася о 6.16. До кінця дня десь 500 і буде. Готівкою розраховуються відсотків 70, як на мене. Валідатори постійно ламаються. То картки не приймають, то інтернету в них немає чи зависає, і не приймається оплата.

Штраф за проїзд без квитка — 240 гривень.

— Як часто пасажирів перевіряє контроль?

— Їх усього троє працює. У постанові на штраф вказано реквізити на оплату ФОП Ольги Корнієць. А хто це така? (Інтернет-ресурс «Опендатабот» вказує, що Корнієць — власник і бенефіціар ТОВ «Чернігівська транспортна компанія», саме це ТОВ запроваджує нову систему оплати за проїзд у міських автобусах. — Авт.). Чого їй платити? Виходить, я теж можу оформити ФОП, ходити автобусами і збирати штрафи на свій рахунок? — говорить Віта Панкова.

Кондуктори обурено стверджують, що бачили контролерів п’яними, що в них діагнози аж до шизофренії, що це колишні наркозалежні.

— Я сьогодні дзвонив у транспортну компанію з приводу п’яної контролерки, яка чіплялася до дитини. До речі, згодом запах алкоголю від цієї жінки підтвердило ще декілька моїх колег. Особисто бачив, як дітей залякують, малеча від цього плаче, бо забула учнівський квиток (проїзд школярам по чотири гривні лише при наявності учнівського квитка і транспортної картки). Були випадки, коли вони і поліцію на них викликали, — каже Ігор Карпусь. — Через те, що багато на них скаржусь, контролери не оминають мій автобус. Коли на зміні, можуть  декілька разів заходити і перевіряти:).

Коли контроль заходить, обілечувати пасажирів не можна. Якщо комусь дамо квиток, нам штраф.

— Для кондукторів є штрафи?

— Так, за перешкоджання роботі контролерів:). Коли не давали виписувати штрафи тим же дітям. Ну візуально ж видно, їде школяр початкової школи шести-десяти років. З навчання чи на гурток. Забув картку вдома чи в рюкзаку. Буває. Навіщо таку малечу штрафувати?

Ми мовчимо і не скаржимося, що працюємо 14-15 годин. Перерви — не більше 20 хвилин. Аби тільки робота була і нікого не звільняли. У кожного сім’я, діти.

— Заробітна плата змінилася?

— Така сама. Кондуктори — 500 гривень за зміну, водії — 800. Якщо без кондуктора, то ще плюс 300 гривень.

— Відсотків 80 громадського транспорту вже з валідаторами, — розповів 34-річний Артем ТАРАСЕНКО, директор ТОВ «Чернігівська транспортна компанія». — Транспортні картки, кому треба,  можна купити в кіосках з пресою. Поповнити там же або через чат-бот у вайбері, додаток «Портмоне» чи «Приват24», або термінали самообслуговування.

Якщо валідатори будуть стовідсотково встановлені, доведеться прощатися з кондукторами. Вони цього не хочуть. Роблять усе, щоб валідатори не працювали,  аби показати, що система не така.

— Як саме вони це роблять?

— Не вмикають, наприклад.

— Якщо пасажир бачить, що валідатор не працює, куди звертатися?

— На телефони кол-центру транспортної компанії, які вказані  на транспортній картці або до міського кол-центру: 080-050-93-50.

— Чи збільшилася кількість контролерів?

— Перевізники уклали договір з ФОП Ольга Вікторівна Корнієць. Контролери мають посвідчення від цього ФОПу.

— У постанові, коли виписують штраф, вказане якраз прізвище Корнієць. Гроші йдуть їй на рахунок?

— Так, постанова і реквізити на ФОП Корнієць. Потім вона перераховує перевізнику. Якщо пасажир сплачує штраф на місці, гроші йдуть напряму перевізнику. Перевізники уповноважили Корнієць здійснювати цю роботу.

— Кондуктори скаржаться, що від контролерів часто буває запах алкоголю.

— Ви розумієте, чому кондуктори це кажуть? Контролери зранку перед зміною і після проходять перевірку на стан алкогольного сп’яніння, здають боді камери, де на відео фіксуються їх дії. Про мене теж кондуктори багато чого пасажирам розповідають: хто я такий і яка в мене заробітна плата. Дають мій мобільний номер. Роблять усе, щоб система не працювала. Щоб залишити, як було. Але це вчорашній день. Зміни неминучі.

 

Ольга САМСОНЕНКО. Фото автора

Газета “Весть” продається в кіосках і на розкладках у супермаркетах, у поштових відділеннях Чернігова та області, а також її можна передплатити на сайті “Укрпошти”.

Архіви записів

  • Грудень 2024
  • Листопад 2024
  • Жовтень 2024
  • Вересень 2024
  • Серпень 2024
  • Липень 2024
  • Червень 2024
  • Травень 2024
  • Квітень 2024
  • Березень 2024
  • Лютий 2024
  • Січень 2024
  • Грудень 2023
  • Листопад 2023
  • Жовтень 2023
  • Вересень 2023
  • Серпень 2023
  • Липень 2023
  • Червень 2023
  • Травень 2023
  • Квітень 2023
  • Березень 2023
  • Лютий 2023
  • Січень 2023
  • Грудень 2022
  • Листопад 2022
  • Жовтень 2022
  • Вересень 2022
  • Серпень 2022
  • Липень 2022
  • Червень 2022
  • Травень 2022
  • Лютий 2022
  • Січень 2022
  • Грудень 2021
  • Листопад 2021
  • Жовтень 2021
  • Вересень 2021
  • Серпень 2021
  • Липень 2021
  • Червень 2021
  • Травень 2021
  • Квітень 2021
  • Березень 2021
  • Лютий 2021
  • Січень 2021
  • Грудень 2020
  • Листопад 2020
  • Жовтень 2020
  • Вересень 2020
  • Серпень 2020
  • Липень 2020
  • Червень 2020
  • Травень 2020
  • Квітень 2020
  • Березень 2020
  • Лютий 2020
  • Січень 2020
  • Квітень 2019
  • Травень 2018
  • Квітень 2018
  • Березень 2018
  • Березень 2017
  • Квітень 2016
  • Травень 2015
  • Квітень 2015
  • Травень 2014
  • Червень 2013
  • Квітень 2013
  • Березень 2013
  • Серпень 2012
  • Квітень 2012
  • Серпень 2011
  • Липень 2011
  • Квітень 2011