«На Шерстянці буде гучно. По землі йтиме вібрація»
Головна » Місто » «На Шерстянці буде гучно. По землі йтиме вібрація»
28.11.2024 | Місто
Підрядники почали ремонт колектора на Шерстянці
Микола Синявський, виконроб ТОВ «АВТО-М», біля нової основи під колодязь
У вівторок, 12 листопада, підрядна фірма ТОВ «АВТО-М» із Запоріжжя приступила до аварійного ремонту каналізаційного колектора на Шерстянці в Чернігові. Завозять обладнання. Готуються до горизонтального буріння. На об’єкті працюватиме до десяти спеціалістів.
Обсяг капітального ремонту аварійної ділянки — 150 метрів. Орієнтовна вартість — 17,5 мільйона гривень.
— Завозимо шпунтові огорожі (для огородження та утримування конструкцій), листи металу, — пояснює Микола СИНЯВСЬКИЙ, виконроб ТОВ «АВТО-М». — 13 листопада доїжджає техніка. 14 листопада, у четвер, будемо починати роботи.
Екскаватор зніме перші шари землі. Вириємо котлован. У нас є екскаватор з подовженою стрілою. Заб’ємо палі в землю. Збудуємо новий каналізаційний колодязь. Потім переходимо на іншу ділянку, за залізничною колією. Теж будемо рити котлован, але колодязь поставимо вже після того, як протягнемо трубу.
Під залізницею зробимо заміну труби, — описує процес горизонтального буріння. — А в цей час будемо підтримувати життєдіяльність цього живого трупа, — має на увазі старий каналізаційний колодязь.
— Глибина котловану для колодязів — шість-сім метрів, — уточнює Микита ПОНОМАРЕНКО, заступник головного інженера КП «Чернігівводоканал». — Працівники чернігівського водоканалу теж працюють на об’єкті. Слідкуємо, щоб під час робіт нічого не трапилося на тій ділянці колектора, котру ми тимчасово накрили. Основи під колодязь уже завезли, — веде до залізобетонних чорних каркасів, що лежать біля тротуару. Поряд нові труби.
— «Укрзалізниця» дала дозвіл на проведення робіт?
— Так. Перед початком робіт біля залізниці ми їх попередимо.
— Під час ремонту колектора для місцевих будуть тимчасові незручності, — попереджає виконроб. — Щоб люди знали, не лякалися — буде гучно. Коли забиватимемо шпунти. Два колодязі буде з’єднувати нова труба замість старої.
— Скільки триватимуть роботи?
— Плануємо, що до кінця року, — не називає точних дат Микола Синявський. — Усе залежить від грунту. Це процес не передбачуваний і кожні подібні роботи — як нова пригода.
— Де установка для буріння?
— Таке обладнання не буде стояти, чекати на об’єкті. Коштує мільйони доларів. Американська. В Україні поки що конкурентів немає. Установка постійно працює в різних куточках країни. Приїде, коли підготовчі роботи закінчимо.
Тут діаметр труби тисяча міліметрів (метр). Вага її немаленька. А її треба протягти під землею. Уявляєте техніку?
— Як вона працює?
— Вишивкою займалися? Щось схоже на голку з ниткою. Установка стоятиме у дворі навпроти об’єкта. Є набірні штанги. На них накручується спеціальна груша. Крутиться, дає хід трубі. Заглиблюється в землю до відповідної позначки, яку ми задаємо. Далі пробурює горизонтально в точці виходу. На іншому кінці напаюється спеціальна приспособа. До неї кріпиться нова пластикова труба. Додаємо хімічні речовини, бетонітову глину. Щоб тунель не обвалювався. Далі затягуємо нову трубу.
— Де робили подібні роботи?
— Усюди, окрім Чернігова, — сміється. — У вас проводили безтраншейну санацію за допомогою рукава та гірлянди, на Масанах. Працювали на Полтавщині, навіть у Краматорську та Нікополі. Труби всюди зношені.