На Стару Подусівку і Шерстянку пішов тролейбус з автономним ходом

24.07.2024 | Місто

Любов та Михайло Мосі, жителі Шерстянки

Вівторок, 23 липня, 18.00. Зупинка громадського транспорту «Вулиця Гетьмана Полуботка».  Під’їжджає тролейбус №1 «Діагностичний центр – мікрорайон Шерстянка».

— Це та стара «одиничка», що раніше на залізничний вокзал ходила? — запитує 72-річна Віра ОПАНАСЕНКО, пенсіонерка, і заходить у салон.

— Ні. Ми йдемо на Мазепи, потім на Стару Подусівку, а звідти на Шерстянку, — пояснює Ольга КЛАДЬКЕВИЧ, кондукторка тролейбусного управління. — Заходьте покататися на новому маршруті. Пенсіонерам і пільговикам безкоштовно.

Сідаю в новенький тролейбус. Оплачую. Транспортною карткою — вісім гривень (є можливість безкоштовної пересадки впродовж 30 хвилин з моменту валідації). Готівкою і банківською карткою — 12 гривень. Школярам при оплаті транспортною карткою та при наявності учнівського — чотири гривні. Представляюся, що я з газети.

— Навіщо ви оплачували? Керівництво сказало: сьогодні пресу не чіпати, — сміється кондукторка.

— Я законослухняна. А якщо контроль. Краще заплатити зараз вісім гривень, чим потім 240. Багато квитків уже продали?

— На 204 гривні. Це 17 штук, — дивиться на екран валідатора жінка. Тримає його в руках. На поручнях валідаторів немає. — Тролейбуси сьогодні виїхали після 12.00. На виїзд — о 12.29. Тобто це за п’ять з половиною робочих годин. І тільки готівка. Переважно оплачують картками.

Зовні новий тролейбус схожий на бірюзові «Барвінки», які вже кілька років курсують містом. Трохи більший кузов. Сидячих місць більше на два. У новому тролейбусі їх 34. У салоні, на кабіні водія, є камера, яка все знімає.

— Це супер, що такий маршрут зробили. Дякую місцевій владі, що почули жителів Подусівки і Шерстянки. Живу в районі Красного мосту, батьки — на Попова. Тепер зручно добиратися в гості, — радіє 38-річна Тетяна ВОЛКОВА. — Новий, комфортний тролейбус, приємно їхати. І за проїзд дешевше.

Під’їжджаємо на зупинку «Вулиця В’ячеслава Чорновола». 39-річний Олександр Недобой, водій ЧТУ, натискає на кнопку біля керма. «Роги» опускаються. Тролейбус перетворюється на автобус та їде на акумуляторі, який зарядився під час руху. Вулицею Ріпкинською і далі за маршрутом звичайний тролейбус їхати не може. У березні 2022 року росіяни знищили контактну мережу на вулиці Тероборони (колишня Гагаріна).

На повністю зарядженому акумуляторі тролейбус з автономним ходом може проїхати до 33 кілометрів. Залежить від того, яке обладнання працює (кондиціонер, опалення, світло). На акумуляторі, де немає тролейбусних дротів, тролейбус їде 10,5 кілометра.

75-річна Любов і 77-річний Михайло МОСІ, жителі Шерстянки, повертаються додому на новенькому тролейбусі.

— Тролейбус №4 відмінили два роки тому. На дачу не могли доїхати безкоштовно. Тож дуже раді цьому маршруту. Це значна економія для нас, — каже пенсіонерка. — Їздили на автобусі №26. На двох 48 гривень туди і назад. Тепер нас буде возити новенький тролейбус.

На вулицях Заньковецької і Бандери (колишня Попова) працівники КП «Парковка та ринок» встановлюють нові зупинки. Планують перероблювати й старі. Новенький тролейбус має довжину 12 метрів, а заїзд на зупинку (кишеню) розрахований на автобуси до дев’яти метрів.

У перший день стажується на новому тролейбусі 51-річний Володимир ЧУЧУЙ.

— Усього на маршрут щодня виходять три тролейбуси і два автобуси. Один тролейбус залишається в резерві, — каже чоловік. — Працюю з 1994 року, як прийшов з армії. Але обкатку та стажування мені теж треба пройти.

Повне коло тролейбус об’їжджає за годину 40 хвилин. Це навіть не рекордсмен серед тролейбусних маршрутів. Година 49 хвилин — на маршруті №9. «Вісімка», коли їздить на вулицю Незалежності (зараз тимчасово змінила рух у зв’язку з перекриттям вулиць. — Авт.) — дві години 35 хвилин.

Ольга САМСОНЕНКО. Фото автора