Швейцарські «гармошки» ходитимуть по маршрутах №3, №10 і №11
Головна » Місто » Швейцарські «гармошки» ходитимуть по маршрутах №3, №10 і №11
17.10.2024 | Місто
Автобуси з Сент-Галена, Швейцарія
На фото: Олександр Ломако, в. о. міського голови Чернігова (справа), з Феліксом Бауманном, Послом Швейцарії в Україні та Республіці Молдова, у момент передачі ключів від автобусів для нашого міста
Чернігів отримав у подарунок 11 автобусів МАН. Від швейцарського міста Сент-Галлен. 24 вересня, на площі, була їх передача місту. Автобуси вже на балансі КП «Чернігівське тролейбусне управління».
— Автобуси ще проходять процедуру реєстрації, — каже 37-річний Олександр РИЖИЙ, начальник Управління транспорту та зв’язку. — Поставлять на українські номери, машини пройдуть техогляд.
Автобуси місткі. Їх логічно використовувати там, де більший пасажиропотік. Підсилюватимуть на магістральних маршрутах №11, №3, і №10.
Швейцарські МАНи 2008 року виробництва. Це «гармошки» на четверо дверей, довжиною 18 метрів. Були у використанні в Сент-Галлені. Але давайте згадаємо, які автобуси (газельки) у нашому місті ходити два-три роки тому, — порівнює Олександр Миколайович.
«Гармошки» Ікаруси працювали колись на 12-му маршруті, ходили на дачі.
— Частину цих МАНів планують використовувати як шкільні автобуси?
— Ще тільки вивчається питання. Це пов’язано із шкільною реформою. Школярам з віддалених мікрорайонів треба буде добиратися до ліцеїв в інших мікрорайонах. Будуть розроблені маршрути виключно для підвозу школярів.
* * *
— На сьогодні подаровані раніше місту автобуси вже виходять на маршрути № 1 і № 10. — уточнив 51-річний Руслан ЄМЕЦЬ, начальник КП «Чернігівське тролейбусне управління». — Це в основному «Соляриси» з Риги і чеські «Мерседеси». Місто отримало їх як благодійну допомогу минулого року. «Солярисів» — 10, «Мерседесів» — дві машини.
Прив’язки певного автобусу до якогось одного маршруту нема. Може бути і два, і чотири наряду з тролейбусами.
У швейцарських МАНах 50 з лишнім місць для сидіння. Загальна кількість — майже 150 пасажиромісць. Це «гармошки», але низькопідлогові (на відміну від колишніх «Ікарусів»). Є місця для інвалідів, є пандуси. Машини відповідають сучасним вимогам до громадського транспорту. Є кондиціонери.
Балансова вартість кожної швейцарської «гармошки» — близько 7,5 тисячі доларів. Нові МАНи вийдуть на маршрути не раніше. ніж через місяць.
— На сьогодні, з урахуванням швейцарських МАНів, у «Тролейбусному управлінні» на балансі 27 автобусів. Один «Солярис» знаходиться у господарському віданні на ТЕЦ, возить співробітників.
Кілька автобусів не працює через незадовільний технічний стан.
Ми могли б випускати на маршрути значно більшу кількість автобусів, але нема водіїв. Люди звільняються. Когось забирають в ЗСУ. І автобуси просто стоять на території тролейбусного управління. Іноді виходять на маршрути.
Зарплата водія комунального транспортного засобу 14-22 тисячі гривень. Якщо відпрацьовує норму годин, вписується в графік. З усіма преміями і нарахуваннями може бути і 25 тисяч.
— Зараз у нас нагальна проблема — критично недостатньо водіїв громадського транспорту. Особливо на тролейбуси.
На маршрути міста виходить 61 одиниця комунального транспорту (автобуси, тролейбуси). Їх обслуговують близько 120 водіїв. Потреба — ще 20. Люди вже виходять на роботу у вихідні, — підтвердив Олександр Рижий. — Якщо ми хочемо збільшити випуск транспорту по місту, то треба набрати ще не менш 50-60 водіїв, і це тільки для комунального транспорту. І ще по 10-20 водіїв — кожному приватному перевізнику в місті. Близько 100 вакансій водіїв громадського транспорту відкриті на сьогоднішній день.
— З чоловіками зараз важко…
— Хай жінки приходять. Можна і без прав. В тролейбусному управлінні навчають. Півроку у статусі учня людина отримує стипендію у розмірі мінімальної зарплати. А коли на руках права категорії Т або Д, сідають за кермо.
— Є бронь?
— 50 відсотків працівників бронюємо.
Олена ГОБАНОВА. Фото надані пресслужбою Чернігівської міської ради