«Кратос плюс» ремонтує міст через Стрижень на Кільцевій
Головна » Будмайданчик » «Кратос плюс» ремонтує міст через Стрижень на Кільцевій
| Будмайданчик
Два тижні, як почалися роботи на вулиці Кільцевій у Чернігові.
Дорога веде від ЗАЗу до Олександрівки, «Епіцентру». Відновлюють міст через Стрижень, що військові підірвали в лютому 2022 року, коли росіяни почали заходити на околицю міста. Цей міст єдиний у Чернігові, що за три роки не відбудували. Замовник робіт — управління житлово-комунального господарства Чернігівради.
Перед бетонними руїнами — новенький коричневий паркан з металопрофілю. На території працює техніка. Роботи виконує ТОВ «Будівельно-виробнича фірма «Кратос плюс». Власник — Вадим Сендецький. Тендер оголошували на суму 24 мільйони 250 тисяч гривень. «Кратос» запропонував зробити за 22 мільйони 281 тисячу 990 гривень. ТОВ «Транс Лайн Груп» Віталія Лепського дав вищу ціну — 22 мільйони 299 тисяч 999 гривень. І програв.
— Тимчасова споруда, — пояснює Сергій БОНДАРЕЦЬ, виконроб ТОВ «БВФ «Кратос плюс». — Зараз проводимо демонтаж зруйнованого мосту. Старі конструкції виявилися дуже міцними. Багато цементу, арматури. Радянський цемент міцний. Спецтехніка працює на повну потужність, — тим часом екскаватор з гідромолотом не перестає бити по бетону. Під ногами трясеться земля. — Довжина лежачого прольоту 12 метрів. Усього їх 24. Ще є поперечна балка, на яку опиралися ці плити. Вона теж залізобетонна. Зараз заглиблена у воду.
Сергій Бондарець на будівельному майданчику біля зруйнованого мосту на Кільцевій
Треба пустити воду в обхід мосту. Щоб побачити балку, в якому вона стані. І придумати, як її дістати. Дуже важка. Одна з проблем — ця балка замулена. У проєктній документації написано, що мулу в Стрижні десь пів метра. Але думаю, там більше. На це, скоріш за все, будуть додаткові витрати. Глибина самої річки невелика.
— Може, хай лежить на дні?
— Є проєкт, там написано: витягти балку.
Найважчі роботи на цьому об’єкті — демонтаж. Бачите, десять хвилин стоїмо, а техніка довбає на одному місці.
— Який буде новий міст?
— Залізобетонний. Зробимо основу. Покладемо фундамент. Зверху будуть поперечні труби. Вони пустотні. Чотири штуки. Кожна десь метр у діаметрі. Квадратної форми. Через них буде проходити вода зі Стрижня. Цього достатньо, щоб не затоплювало. Зверху покладемо асфальтне полотно.
— Усе, що тимчасове, стає постійним, — згадую стару відому приказку.
— Є таке.
— Скільки часу триватиме відновлення?
— Перехідний об’єкт. Роботи продовжимо в наступному році. Замовник просив основну частину виконати до кінця року. До морозів хочемо демонтувати і змонтувати. Асфальтне покриття, благоустрій у цьому році фізично не встигнемо.
— Узимку проїхати можна буде?
— Хотілося б. Але ні. Асфальтобетону не буде. Але рішення за замовником.
— Скільки працівників на об’єкті?
— Зараз на техніці три працівники. Коли демонтуємо, щонайменше десять точно буде. Плюс електрики.
— Буде освітлення? Встановлять нові стовпи?
— Освітлення потрібне обов’язково.
— До цього з мостами мали справу?
— За роки роботи з чим тільки не доводилося працювати. Будували стадіон «Юність». Відновлюємо п’ятиповерхівку на Козацькій, що пошкодив шахед. Зараз закінчуємо п’ятий поверх.
Управління капітального будівництва Чернігівської обласної військової адміністрації (УКБ) вчетверте оголосило тендер на відбудову приміщення колишнього…